KEJAYAAN TEAM BOWLING PERAK - MSSM 2022

Pak Malau

Sunday 30 July 2023

KEJOHANAN BOLING TENPIN MAJLIS SUKAN SEKOLAH DAERAH (MSSD) KUALA KANGSAR 2023

 KEJOHANAN BOLING TENPIN MAJLIS SUKAN SEKOLAH DAERAH (MSSD) KUALA KANGSAR 2023

mssd boling kuala kangsar 2023

Maklumat Kejohanan

1. Tarikh : 13,14,15 dan 19 JUN 2023
2. Masa :  9.30 pagi – 5.00 petang
3. Tempat :  Ipoh Bowl Kinta City dan Ampang Bowl Ipoh Parade 
4. Jumlah Penyertaan : 296 orang
                                   81 orang B 12 ( P-39, L-42)
                                   108 orang B 15 ( P- 39, L – 68)
                                   108 orang B 18 ( P – 39, L – 69 )
5. Perasmi / Penyampai Hadiah : PENOLONG KANAN KO KURIKULUM SMK METHODIST ( EN SYAHIZAM BIN SAPA’AT) dan PENOLONG KANAN SJKC SALAK BARU (PN LEONG PUI WAN)

6. Senarai Pemenang Setiap Kategori :






GAMBAR SEKITAR PERTANDINGAN

 












Kredit/Penghargaan:-

Alhamdulillah MSSD Boling Tenpin Daerah Kuala Kangsar telah berlangsung dengan jayanya. Pertandingan telah diadakan selama 4 hari bermula 13,14,15 dan 19 Jun 2023. Pertandingan melibatkan semua kategori. Jumlah penyertaan adalah seperti maklumat yang diberikan.

Penganjur pada kali ini adalah SMK Methodist,Sg Siput bekerjasama dengan SJKC Salak Baru,Sg Siput Perak. Penganjuran pada kali ini sangat berjaya. Berjalan dengar lancar dari awal hingga ke akhir. Tahun ini adalah merupakan penyertaan teramai yang disertai dari seluruh sekolah Daerah Kuala Kangsar. Kemeriahan sukan boling  dirasai dengan kehadiran peserta-peserta yang mengambil bahagian dengan menunjukkan semangat juang dan kesukanan yang tinggi.

Terimakasih dan tahniah diucapkan kepada En Syahizam bin Sapa’at selaku Penolong Kanan SMK Methodist mewakili Pengetua SMK Methodist dan Pn. Leong  PK Ko Kurikulum SJKC Salak Baru  yang telah mengemudi anak-anak buah untuk bekerjasama dengan baik sehingga kejohanan ini berjalan dengan begitu lancar sekali begitu juga semua Pegawai-pegawai yang dilantik khusus bagi kejohanan MSSD ini.Terimakasih juga kepada pihak Ipoh Bowl dan Ampang Bowl yang bekerjasama dengan baik sepanjang kejohanan walau ada juga berlaku sedikit sebanyak masalah teknikal ‘lane’ yang sememangnya menjadi asam garam, rencah perasa dalam setiap kejohanan Boling Tenpin diadakan.
Akhir kata semoga masih ada sinar untuk sukan Boling Tenpin di Daerah Kuala Kangsar selepas badai gelora Covid-19 yang meninggalkan kesan yang cukup besar.
Sekian laporan dari saya.

Azarol Bin Othman 
Pengerusi Teknik & Pembangunan Sukan Boling Tenpin 
Daerah Kuala Kangsar 




No comments:

Post a Comment